Musiikin mieleen johdattamia tekstejä


HALLOOTARALLAA! 👽

Tänään saatte naamanne eteen tekstejä, jotka kirjoitin kuunnellessani musiikkia. Suurin osa näistä ei edes liity melkein mitenkään siihen mitä itse kappaleessa lauletaan, mutta oon kirjoittanut sen mitä mulle siitä melodiasta tulee mieleen. Liittyy osa toki vähän enemmän siihen itse lauluun, mutta suurin osa kuitenkin mun omiin tuntemuksiin :D

Ja hei, Linnean tarinapajassa on samantyyppinen postaus, käy katsomassa myös se!


Toivottavasti sinä ihminen nautit :D


...


Kun se tulee

rikkoo yllättäen tajunnan

Juuri kun löysin sen

se loppuu ja jatkuu

vasta ensi vuonna.



Seuraan häntä tunnilla

Hän ei tiedä mitään

Ei mitään minusta

Ei ei ei ei

Et tiedä kuka olen

Et tiedä mun tunteita

Et tiedä kaikkea et et

Seuraan sua tunnilla

Katson hiljaa vaan



Ukkostaa ulkona

välähtää ikkunassa


Pieni tavallinen reissu

siihen lähiravintolaan


Tavallista elämää elokuussa

mutta kokonaiskuvan näen

vasta nyt


Se oli alkamassa

Kaikki alkoi siitä

Vielä vähän aikaa


Kohta uuden alun taas

edessä nähdä saan



Tällä hetkellä luureista kuuluu sellainen kappale, josta en osaa kirjoittaa mitään, joten sen aikaa päätin höpötellä vähän teille :)

Mikä SINUN SIELLÄ lempibiisi on? Entäs lempiartisti/-bändi? Jos haluat, kerro ihmeessä kommenteissa :D

Ja hei, jos arvaat jonkin näistä kappaleista oikein (ne on tosi vaikeita arvata), saat keksin :D



Täällä käydään jotain taistelua

Minne kaikki on menossa

Me nähdään vain menneisyys

Historiankirjoistahan se on helppo katsoa

Mitä on tapahtunut joskus ikuisuuksia sitten

Päässä kehittyy se skenaario

Katso eteen

Kohta oot jo hypnotisoitu

Nosta katse ylös ja yritä ottaa kiinni

Kiinni tästä hetkestä

Sun tajuntaan tunkeudutaan

Älä usko älä usko älä usko mitä puhutaan

Älä kuuntele älä kuuntele älä kuuntele mitä puhutaan

Tämä oli pikku varoitus

Muista se hankalan paikan tullen



Eletään tässä hetkessä

Katsotaan ylöspäin

Jatketaan elämää

vaikka mitä tulisi eteen

Jos sä tiput

me nostetaan sut ylös

Muista että meitä on iso joukko

meitä jotka sua tukee



Kaikesta tästä

tutusta ja vanhasta

jokapäiväisestä

voin saada jotain uutta irti

Se avautuu edessäni

Olet siellä jossain

Jossain jonne silmä ei kanna

Mutta voin kuulla äänesi

Ja nähdä ilmeesi

Muistot

Tulevaisuus

Kaikki avautuu yhtäkkiä

Ja rauha laskeutuu



Seuraavana jonossa

Etkö näe mitä tapahtuu?

Siis ne tulee ja vie sut pois

Katso

tuolla on jo raja

Tottele järjestystä

Pysähdy

Kuule kun se lähestyy

Näe kun se lähestyy

Tunne se tunne se tunne se

Kohta ympyrä sulkeutuu

Tee tehtäväsi sitä ennen



Pimeä ilta

En tiedä mitä edessä

Katselen vain ikkunasta

Sitä kun me liikutaan


Joku tuntuu liikahtavan sisälläni


Ja nyt mä tiedän sen

Tämä on sitä

Tämä on mun elämää

Ja mä annan kaikkeni

Tämä on aika elää

Kohta on jo liian myöhäistä


Hiljaisuus laskeutuu

Mietin mitä edessä


Mutta kyllä mä tiedän
Tämä on elämääni

Mun omaa elämää

Eikä kukaan voi tulla sitä rikkomaan

Ja mä annan kaikkeni
Tämä on aika elää

Kohta on jo liian myöhäistä


Mä tiedän sen
Mä kuulun sinne

Sun ja muiden luo

Ja haluan jatkaa

Tämä on mun elämää


Annan kaikkeni

Tiedän sen nyt

Kun ensisävelet soivat

Tiedän sen

Tiedän sen niin

Tämä on minun aikaani

Ja se etenee

Jokin liikahtaa taas

Olen ihan varma kaikesta

Jatkan tästä eteenpäin
Jatkan aina eteenpäin

Sama mitä vastaan tulee

Mä jatkan aina eteenpäin

Aina



Tiedän että tulee ikävä

Mutta haluan tehdä tämän
Ja ainahan palaan takaisin


Voit aina kuvia katsoa

Ja kuulla äänen puhelussa

Ja minä pärjään

Minä kyllä pärjään


Ei tarvitse huolehtia

Olen nähnyt jo paljon

Voit aina luottaa


Voin löytää jotain uutta

Lupaan kyllä soittaa


Ja muista että tarvittaessa kyllä tulen

Voit olla siitä varma

Pidän huolen siitä enkä unohda



Se tunne tulee joka kerta

Oon löytänyt sen

Siis sen minkä kanssa jatkan

Mitä en koskaan unohda

En koskaan lopeta

Ja olen varma


Ja mitä ikinä eteen tuleekin

Se mua auttaa


Pidän kiinni siitä

Pidän kiinni tunteesta

Pidän kiinni siitä mistä mahdollista


Annetaan aikaa soololle

Anna tulla vaan


Ja se jatkuu

Tämä biisi jatkuu koko elämäni ajan

Edessä se minkä siellä haluan olevan

Mahdollisuus ainakin

Muista se itsekin



Avaruuteen

Me lähdetään avaruuteen
Me lennetään avaruuteen

Etsitään oma paikka

Rakennetaan uusi ympäristö

Luodaan ihan oma maailma

Siellä pysytään aina

Ei lähdetä sieltä



Mitä olet jättänyt huomaamatta?

Sinä olet vain pieni osa.

Onko jotain tärkeää jäänyt huomaamatta?

Etkö ole huomannut kaikkea?

Oletko vain tahallaan unohtanut?

Tahallaan jättänyt huomiotta…

Katso tarkkaan tätä kuvaa.

Löytyykö jotain kiinnostavaa?



Joskus tajuaa,

mitä oikeasti kaipaa.

En ole varma,

mutta uskon sen olevan käsillä.


On tiettyjä,

joita ei voi pilata tekemällä uudestaan.

Ja minä uskon,

että tämä on sellaista.


On tunne,

jonka kaikki tietävät.

Ja minä tiedän,

että se on tämä.


Mutta voimakkaampana.

Mutta vahvempana.
Vahvempana kuin koskaan ikinä.



Tiedän,

että kun lehdet palaavat paikoilleen

tämä sävelmä soi päässäni.

Tiedän,

että kun on aika lopettaa ja aloittaa

sinä tulet ja viet huolet pois.

Tiedän,

että kun joku loppuu, jokin uusi alkaa

ja sinä tulet uutena matkaamme.

Tiedän,

että kun klassikkosävelmä soi, oikeasti

sinä kelaat alkuun päässäni ja jatkat kanssani.



HUHHUH, tuli useampi teksti kirjoitettua 😅 No, kerro ihmeessä kommenteissa, mitä tykkäsit, ja kuten lupailin, jos arvaat edes jonkin kappaleen oikein, saat keksin. :D Ja se on melkein mahdotonta. :D


Noh, erinomaista että luit! Kommentointi on myös sallittua :D


Ja hei, tiedätkös mitä? Äsken sinä siellä luit mun 40. postauksen. ;D


Kiitos ja näkemisiin!


Kommentit

  1. Hyvin kirjoitettuja tekstejä tietysti ❤️ Mun lemppari on varmaankin tuo joka alkaa sanalla avaruuteen. Tämä viimeinenkin on kyllä aika hyvä!
    Sitten ehkä olisi ollut mun mielestä kiva, jos olisit maininnut, että mä olen tehnyt samanlaisen postauksen. Ainakin mä yleensä kirjoitan, että jostain blogista löytyy ennen tällainen postaus, vaikka mä olisinkin saanut inspiraatiota siihen jo kauan ennen toisen julkaisua. Eihän tämä tietenkään mun oma idea ole musiikista kirjoittaa, mutta kun pari päivää sitten julkaisin juuri samantapaisen postauksen :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitoksia! <3 Kiva kun kerroit mistä tykkäät eniten, se on aina hyvä kuulla ;)
      Juuh tosiaan, hyvä kun sanoit, lisään jossain kohtaa alkuhöpinöihin!

      Poista
  2. Olivia12.3.23

    Aika hyviä olivat! Mun suosikkeja oli ainakin "Seuraavana jonossa" ja "Täällä käydään jotain taistelua", mutta "Pimeä ilta" oli myös hyvä, tosi intensiivinen. En kyllä arvaa mitään, sä onnistuit muuttamaan ne tosi abstrakteiksi - eikä siinä, se on hyvä juttu. Mä tykkäsin tästä, tee ihmeessä toinen samanlainen, jos on innostusta!

    Suosikit vaihtelee tosi paljon... Ainakin tällä hetkellä When I Come Around, Dani California, She, The Man Who Sold The World, Black Hole Sun, Valuva taivas, Hetken tie on kevyt, Kukka ja suunnilleen kaikki Fall Out Boyn biisit.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Vilja15.3.23

      Kiitti! <3 "Seuraavana jonossa", "Täällä käydään jotain taistelua", "Pimeä ilta"... Mitäköhän mä oon tänne kirjoitellut...? Mä en muista itse ollenkaan :D

      Okei! Fall Out Boy, munkin pitäisi kuunnella sitä enemmän, koska ne biisit joita olen kuullut on olleet ihan hyviä :D

      Poista

Lähetä kommentti

Hei, kommentoi ihmeessä – se tekee aina hyvän mielen oli kommentti sitten positiivinen tai negatiivinen. Jeps, negatiivista palautetta saa myös tietysti antaa, mutta toivon, että se ilmaistaisiin sitten asiallisesti ;) Kommenttejahan on tosi monenlaisia; ei pelkästään positiivisia tai negatiivisia. Se voi olla ihan vaan joku yksi sana, tai sitten pitkä, paksun kirjan pituinen kommentti, jossa kerrotaan kaikki mahdollinen tekstistä. ;) Kaikki kelpaa, ja ainahan voi myös jättää kommentoimatta. :D

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Kesä 2023 || Kuulumisia!

iltasatu

Särki taivaan