Uni


 

Heips!


Tämän päivän tarinan ideana on siis uni. Miten se alkaa, miten se päättyy… Kuuntelin tätä kirjoittaessani musiikkia, ja musiikkia kuunnellessa kun nyt sattuu syntymään aina kummallisimmat tekstit. Eli valmistautukaa kummallisuuteen!


Okei, nyt voitte siirtyä lukemaan tekstiä, toivottavasti pidätte! 💜


...

Uni

Minä uppoan,

uppoan syvälle.

Uppoan jonnekin,

jonnekin kauas.


Sumu, usva

ympäröi minut

kun tipun,

vapaa pudotus.


Silti pehmeä alastulo,

usva ottaa minut kiinni.

Tyyni, rauhallinen


Se antaa minun tulla.

Pudota syliinsä,

pehmeälle vuoteelle.


Seesteinen

Rauhallinen

Kukaan ei häiritse.
Utu, siellä saan rauhoittua.


Olen turvassa.

Turvassa,

kaukana melusta.


Ystäväni hymyilee,

hänkin saa olla rauhassa.

Kaukana kaupungista ja melusta.

Nuottiavaimet ympäröivät minut

Kuulenko musiikin soivan?


Kellun vedessä.

Pehmeässä vedessä,

se turvaa.

Ei vie pois,

ei kylmyyteen

Ei vie pois…


Turvassa.

Olen turvassa.

Olen usvan keskellä.

Se hoivaa minua, ei hylkää.


Uppoan, vielä uppoan

Pinnan yläpuolella aurinko

Rauhan särkee joku,

mitä tapahtuu?

Ei, ei, älä tule…


Älä tule, älä tule, älä tule…

Älä tee sitä minulle…

Se on tulossa, se on tulossa…


SÄRKYY PALASIKSI.

IHAN KAIKKI.

RAUHA,

EI MITÄÄN JÄÄ.

MINÄ EN NÄE MITÄÄN.
JOTAKIN ON TULOSSA.

HUUDAN, HUUDAN, KILJUN.

KOVAA.

EI, EI, EI, ÄLÄ TULE TÄNNE!

MINÄ EN HALUA!


Ja se kaikki tapahtui

vain pääni sisällä.

Se oli unta!

Kommentit

  1. Anonyymi25.10.22

    Hieno runo! Siinä oli mahtava tunnelma.
    P.S. Eka? Keksi?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Vikkeri25.10.22

      Hups nimi unohtui. 🤦🏼‍♀️🤦🏼‍♀️ Tuossa äsken kommentoi siis Vikkeri, jolla on myös tarinablogi tarinamaailma.blogaaja.fi

      Poista
    2. Hei, mahtavaa, että tykkäsit ja olet löytänyt tänne minunkin blogiini! <3 Ja sori, mutta tietokoneella, jolla vastailen, ei ole emojeita, joten en voi antaa myöskään keksiä :(

      Poista
  2. Upea teksti! Jossa oli kaunis tunnelma, IHANA! Alku oli musta parempi, mutta mä pidin myös lopusta:')!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi kiitos, ihanaa että pidit! <3 :)

      Poista
  3. Äm-äm26.10.22

    Hieno, unenomainen tunnelma...Korostitko unesta heräämistä isoilla kirjaimilla?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos taas tosi paljon, Äm-äm! :) Se kohta, jossa isot kirjaimet ovat, kuvastaa painajaisunta ja sellaiasta hätää, joka silloin tulee. ;) Unesta herätään vasta sen jälkeen. Se kohta oli ehkä vähän epäselvä... mutta niinhän ne unet yleensäkin :D

      Poista

Lähetä kommentti

Hei, kommentoi ihmeessä – se tekee aina hyvän mielen oli kommentti sitten positiivinen tai negatiivinen. Jeps, negatiivista palautetta saa myös tietysti antaa, mutta toivon, että se ilmaistaisiin sitten asiallisesti ;) Kommenttejahan on tosi monenlaisia; ei pelkästään positiivisia tai negatiivisia. Se voi olla ihan vaan joku yksi sana, tai sitten pitkä, paksun kirjan pituinen kommentti, jossa kerrotaan kaikki mahdollinen tekstistä. ;) Kaikki kelpaa, ja ainahan voi myös jättää kommentoimatta. :D

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Kesä 2023 || Kuulumisia!

iltasatu

Särki taivaan