Paljastetaan vihkon & Docsin kätköissä piileskelleet salaisuudet...

Moi!

Nyt paljastetaan, mitä Vilja on piilotellut teiltä lukijoilta Docsissa ja vihkossa… Tämä postaus sisältää satunnaisia tekstejä vihkon ja Docsin kätköistä. Ei kai ole muuta asiaa postaukseen liittyen, joten mä vitkastelen kysymällä teiltä, että mitä haluaisitte seuraavaksi. Mitä haluaisitte seuraavaksi? Vaihtoehtoina lyhyttarina, osa johonkin jatkotarinaan tai runoja :)

Toivottavasti nautit näistä teksteistä! 💚💜



Vesipisaroiden tanssi


Sen vuoro on nyt.


Nyt se laskeutuu kovaa vauhtia alas, alas, kohti maata…


Se on muiden joukossa. 


Se on samanlainen kuin muut. 


Mutta se on erityinen. 


Se kastelee maan muiden joukossa. 


Se särkyy vihreälle ruohikolle. 


Se on kaunis.


Se on osa luontoa

se on osa tätä ihmeellistä maailmaa

se on osa tätä suurta universumia.


Ja vesipisaroiden tanssia.



Sinne on piilotettu elämät,

jotka eivät tulleet nähdyiksi

Ne hetket, joita ei

pidetty merkittävinä

Ne kaikki, joita ehkä

olisi joku muistellut ja hymyillyt


Sinne piilotetaan


kaikki jota ei haluta ihmisten näkevän


jokainen vanha ja merkityksetön hetki


ihmispersoonat, jotka eivät tulleet esille


Otetaan ne pois ihmisiltä,

ei kukaan enää muista

sitä pientä hetkeä

jolla olisi voinut olla

tärkeä osa elämää


Se voi imaista sinut sisäänsä,

päästää tyhjänä lähtemään

ja piilottaa itsensä sinulta

Vaipumaan

täyteen

hiljaisuuteen

ja miettimään

miten aloittaisi

kaiken alusta



Joki virtaa

solisee ja kohisee

Istun sen vierellä

Minne se johtaa?



Kadulla paljon ihmisiä

Kävelevät edestakaisin

Tervehtivät toisiaan, hymyilevät

He vain eivät tiedä kaikkea

Sitä mitä näiden katujen alla on



Kuu loistaa yötaivaalla.
On ainoana valona.

Silloin kun otan askeleen

kohti uutta,

sen valo tuntuu loistavan kirkkaammin

kuin koskaan



Joka puolella jankutetaan

kuinka fiksu ja älykäs hän on.

Opettajien ylistämä

luokkakavereiden ihailema.


Minä istun takana

vain koska olen pitkä.

Ja minä osaan vastata tehtäviin.

Ja minä saan ysejä ja kymppejä.

Silti hän saa kaiken huomion.



Ne tulevat

ennen viimeistä henkäystäsi,

kertovat jotain sinulle.

Mitä saat tietää

vasta ennen loppua?


Joku uskoo,

että ne hyvästit

tulevat toivottamaan…

Mutta joku sanoo,

että ne viimeistelevät.



Astu askel

kohti rajaa

veden ja toisen maailman


Sinut toivotetaan

tervetulleeksi

syvyyksien syliin



Kiitos palllllllllllllllllllljon kun luit! Vesipisaroiden tanssi on kirjoitettu ihan mun blogin alkuaikoina, mutta oon nyt ajan mittaan muokkaillut sitä vähän. :)


Kommenteissa voi kertoa, mistä tykkäsit eniten, mistä et niin tykännyt… Mun henkilökohtainen suosikki oli tuo viimeinen teksti :) Tämä postaus oli TOSI lyhyt, mutta niin kuin sanoin, kommenteissa saa kertoa oman toiveen siitä, mitä seuraavaksi julkaisen ;)

Kommentit

  1. Onpa ihania tekstejä kaikki 💜 Mun lemppari on näistä tuo, mikä alkaa sanoilla Sinne on piilotettu elämät, jotka eivät ansainneet tulla nähdyksi. Se on aivan upeasti kirjoitettu! Vähiten pidin ehkä tuosta, mikä kertoo joesta, koska siitä ei oikeastaan löytynyt sellaista lausetta, mikä oikeasti saisi kylmiä väreitä aikaan, koska se on niin totta. Anyways, kaikki ovat todella ihania ✨🫶🏻

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niin ja se linkinvaihto käy mulle ❤️

      Poista
    2. Kiitos Linnea <33 Mäkin tykkäsin siitä, ihanaa että se oli sulle mieleen <3 Mä tiedän, että se yksi siellä on sellainen aika yksinkertainen, mutta silti laitoin sen tänne sellaiseksi pohdiskelevaksi välitekstiksi... Ihanaa myös, että linkinvaihto käy, lisään sun blogin piakkoin mun listaan!

      Poista
  2. Nää oli kivoja. Mä en keksi enempää sanottavaa.😅 Mä tykkäsin noista kaikista, koska ne oli kaikki niin kauniita.

    VastaaPoista

Lähetä kommentti

Hei, kommentoi ihmeessä – se tekee aina hyvän mielen oli kommentti sitten positiivinen tai negatiivinen. Jeps, negatiivista palautetta saa myös tietysti antaa, mutta toivon, että se ilmaistaisiin sitten asiallisesti ;) Kommenttejahan on tosi monenlaisia; ei pelkästään positiivisia tai negatiivisia. Se voi olla ihan vaan joku yksi sana, tai sitten pitkä, paksun kirjan pituinen kommentti, jossa kerrotaan kaikki mahdollinen tekstistä. ;) Kaikki kelpaa, ja ainahan voi myös jättää kommentoimatta. :D

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Kesä 2023 || Kuulumisia!

iltasatu

Särki taivaan