Sivistynyttä keskustelua kirjallisuudesta...?


Heipsssssss kaikille lukijoille! 👽


Tässä ideana on se, että mun tarinoiden hahmot viestittelevät keskenään. Siis eri tarinoiden hahmot! Mun piti nyt keksiä osalle nimet, koska kaikkia ei mainittu ja halusin ehdottomasti Viimeisen naurunhelähdyksen kiharapääpojan (mitääää? Joo se on mun päässä aina kiharapääpoika…), Sadekonsertin kummatkin tyypit ja “fiksun optimistin” ystävän :D Koko viestiketju perustuu oikeastaan siihen, että sekoileminen on mahtavaa. Koska se on!


Ja ehkä on hyvä kertoa, että koska tässä on kaksi Alexia, toinen esiintyy tarinassa Viktoria Stones ja toinen on Kukkaniityllä. Oon merkinnyt Viktoria Stones-Alexin lyhenteellä VS ja toisen taas KN. Tämä, ettei jää epäselväksi 😄 Alussa tulee tuollainen pylväs/taulukko/mikänytikinä, jossa kerrotaan ketkä tässä ovat. :D


Mentiin!



Hahmot:

Siri (Siri hoitaa)
Aarni (Siri hoitaa)

Jenny (Siri hoitaa)

Essi (Siri hoitaa)

Emily (Viktoria Stones)

Leo (Viktoria Stones)

Alex (Viktoria Stones)

Alex (Kukkaniityllä)

Aline (Kukkaniityllä)
Oliver (Viimeinen naurunhelähdys)

Anna (Sadekonsertti)

Lisa (Sadekonsertti)

Aurora (Olisi ihanaa…)

Roni (Olisi ihanaa…)

Cira (Tarina eräästä fiksusta optimistista)



Jenny
Moi


Alex (VS)

Moi


Leo

Suu tukkoon


Alex (VS)

Laita ite


Siri
Onko kenellekään käyny niin, että yhtäkkiä ihastuu johonkin tyyppiin johon ei ois kuvitellu ihastuvansa?


Aarni

Mitä tarkotat?


Siri

Häh en mitään!!!


Aarni

Ooooooooooooookei


Siri
ULKONA SATAA LUNTA


Oliver

Aii tykkäätkö säkin?


Siri

Joooooooooooo


Oliver
Lumi on ihanaa


Aarni

Jep


Siri

Joo niin on!


Aarni

Sä sanoit sen aika monta kertaa


Alex (VS)

Vihaan lunta


Leo

No niinpä tietenki koska vihaat kaikkea


Emily

…periaatteen takia


Alex (VS)

Mitä tarkottaa peiraatteen takia


Aurora

Hei, tykkäättekö tästä pikkupätkästä?

Hiutale leijailee

hiljalleen alas

Peittää maan

valkeaan verhoon


Alex (VS)
E


Siri

Tosi hieno!


Aurora
Kiitos 😄


Oliver

Tosi hieno!


Aurora

Kiitos sullekin! 😉


Leo
Super upea!


Aurora
Vau… kiitos!


Aline

Tietääkö kukaan miten saadaan poika myöntämään olevansa tyttöä yksinkertasempi?


Alex (KN)
ALINE


Oliver
Ai eikö Alex oo vielä tajunnu sitä?


Aline
Eipä ei


Oliver

No mulle toimi se että Jasmin pelas mua vastaan Labyrinttia. Kyllä sen siitä huomaa.


Aline

Ei toimi vaikka voitin


Oliver

No mä myönnän asiat tosi helposti ja varsinkin sen että joskus mun aivojen tilalla surisee kärpänen


Oliver

Koska se on totta!


Alex (KN)

MUTTA ALINE MÄHÄN VOITIN SUT KERRAN


Aline

Mutta Alex se oli vaan YKSI kerta!


Aline

Ja kaikki muut kerrat mä oon voittanut


Oliver

Hmm ja sitten kun ajattelee, niin tarviiko sen edes myöntää sitä? Meinaan että hyvä kun itsetunto pysyy :D


Aline

Tuon tyypin itsetunto on AIKA KORKEALLA


Oliver

No sehän hyvä


Oliver

Jasmin sai ainakin mun itsetunnon kohoamaan


Aline

Se mitä kävi… mua harmittaa sun puolesta aivan hirveästi. Pärjäile 😭


Oliver

Kiitos, ja kyllä mä pärjään :)


Oliver

Vie aikansa tottua arkeen ilman Jasminia, mutta huumori auttaa


Lisa

HUUMORI AUTTAA AINA


Oliver

Hah suakin näkee täällä :D Missäs se Anna luuraa?


Anna

En kyllä tiiä


Oliver

Sieltähän sä tulit


Oliver

Nyt vaan koko porukka koolle


Cira
Ymmärrän sua, Oliver! Ja oon paikalla :D


Siri

MITÄ TÄÄLLÄ ON TAPAHTUNUT KUN OLIN POIS?


Aline

Eipä mitään kovin ihmeellistä


Jenny
ENTÄS KUN MÄ OLIN POIS?


Aline

Ööh… ei mitään ihmeellistä?


Essi
Tulin tänne toteuttamaan Oliverin toivetta :D


Oliver

Kiitos kiitos :D


Emily

Hei?


Alex (VS)

Oottekste koskaan nähny kummitudtaa


Alex (VS)
Kummitudtaa 🤦


Leo

Rauhaa kiitos


Oliver

No eipä oo tullu vastaan


Aurora

Moikka :)


Roni

No hei


Oliver

HAH, säkin tulit!


Roni

Joo tottakai


Essi

Öhhhhhh mitä sitte?


Oliver
Mitä teille tulee mieleen?


Essi

Keskustellaan sivistyneesti kirjallisuudesta


Alex (VS)

Ei!!!!!!!!


Essi

No se oli heitto


Alex (VS)

Aaaaaaaaaaaaa


Roni

Ööööööhhhh… totuus vai tehtävä?


Alex (VS)

Tehtävä!


Roni

Mee sinne kummitustaloon :D


Alex (VS)

Mitäääää en!!!!!


Roni

Tehtävä: ota totuus


Alex (VS)

Sä oot outo


Roni

Joo, Aurorankin mielestä. ;) Outo mikä outo.


Aurora

Oudot tyypit on kivoja


Oliver

ASIAA!


Oliver

Jasmin sanoi aina, että mä olen oudoin ihminen jonka se on tavannut :)


Aurora

Hyvä


Siri

Mä oon kaikkien mielestä outo


Jenny
Paitsi mun!


Siri

Joo niinpä


Essi

Tätä keskustelua ei kannata yrittääkään johtaa järkevään suuntaan joten heippa, mä lähen n-y-t nyt :D


Oliver

Oot kyllä oikeassa


Oliver

Mutta kun ajattelee niin miksi minkään pitäis olla järkevää?


Siri

Hyvä kysymys :D


Siri

Sun erinomaisen oivalluksen kunniaks sekoillaan hetki ja ollaan niin ei-järkeviä kuin voi olla 😀


Oliver

VIUUUUUUUUUUUUH TAIVAALLA LENTÄÄ LENKOTONE


Siri

SUUUUUUUUUUUUUUURI LENKOTONE


Essi

Öh joo.


Oliver

NYT MUKAAAAAAAN ESSI TUU SÄKIN


Essi

OKEI TÄMÄN KERRAN JEEEEEEEEEE


Siri

IHMEITÄ TAPAHTUU UU UUUUUUUUUUUU


Siri

TÄÄ MENEE HISTORIANKIRJOIHIN


Oliver

VÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄHHHHHHHHÄHÄHÄHÄHÄ


Cira
Oooookei


Oliver

Noniin ehkä se oli siinä


Siri

OKEI


Siri

Oho isot kirjaimet jäi päälle


Aarni

Mä olisin halunnu mukaan D:


Oliver

NO OTETAAN VIELÄ KERRAAAAAAAAAANN


Aarni

JES


Aarni

HAMPURILAINEN ON HYVÄÄ


Siri

JUUUUUUUUUUUUUUUU


Jenny

HAHHAHAHHAHAHAHAHHA


Aurora

…???


Oliver

Sekoileminen on kivaa


Oliver

Se tuo ihmisille hyvän mielen


Oliver

Ja tunteen että kuuluu joukkoon


Oliver

Sekoillessa saa unohtaa murheet


Oliver

SEKOILEMINEN ON ELÄMÄN PELASTAJA


Aurora

Kaunis puhe


Aurora

Tykkään


Oliver

No oonhan mä aika taitava :D


Aurora

Ihailtavaa


Emily

Ahaa taas uusi spämmi


Oliver

Juuh


Emily

Ja mä oon jäänyt tästä kaikesta sekoilusta paitsi?


Oliver

No voidaan me sekoilla lisää!


Anna

No tota


Lisa

Ei ehkä


Anna

Lauseentäydentäjä


Oliver

Mutta hei miettikää ystäväiseni


Oliver

Me ollaan yhteisö, kaikki ystäviä, me sekoillaan yhdessä


Oliver

Se on todellisen ystävyyden merkki


Aurora

Kaunista


Aurora

Kirjoitin tässä välissä taas runon, haluatteko kuulla?


Oliver

Todellakin ehdottomasti


Leo

Runo tänne vaan!


Oliver

OLETKO SÄ VAAN KATSONUT MEIDÄN SEKOILUA TULEMATTA MUKAAN?


Leo

Ööh… tulin just paikalle??


Oliver

VARMASTI?


Leo

Joo?


Leo

Ja musta tuntuu että oon kohta lähtemässä


Essi

Joo runoa tulemaan, Aurora!


Emily

Kerrankin asiaa!!!


Aurora

Lintu levittää

siipensä valmiina

lähtemään.

Lähtemään pois

kauas tästä

paikasta sinne,

jossa saa olla

onnellinen.


Aurora

Ehkä vähän outo?


Leo

Mitä sä höpötät, upea!


Emily

Juu! Kaunis runo ❤️


Oliver

Ihanaa!


Aurora

Kiitos kaikille ❤️


Essi

Aplodit!


Aurora

Vitsit!


Alex (VS)

En tykänny yhtää


Leo

Nyt jatkossa VÄHÄN mietit mitä sanot!


Oliver

Aargh… pitää poistua


Oliver

Ruoka kutsuu 😂 Heipsansaa, tuun EHKÄ KOHTA takaisin!


Siri

OLIVER, SÄ OLIT AINOA JOKA TIESI JOSTAIN JOTAIN


Siri

SÄ TIESIT, ETTÄ SEKOILEMINEN YSTÄVIEN KANSSA AUTTAA


Siri

ILMAN SUA, OLIVER, TÄSTÄ EI TUU MITÄÄN!


Oliver

Ohhoh 😶


Oliver

Mutta jatketaan illalla? Silloin on kova iltavilli 🤘


Siri

Sovitaan niin :D


***


Illalla


Oliver

VALMIINA YSTÄVÄISENI?


Oliver

Nyt tuntuu että on iltavilli


Oliver

SEKOILLAAN!


Siri

*tulee paikalle*


Siri

Uuuuuu, jes :D


Oliver

KAIKKI TÄNNE VAAN


Oliver

AURORA, VIITSITKÖ KIRJOITTAA RUNON SEKOILEMISESTA?


Aurora

Öhhhhh


Oliver

Mitäääääääää sä siis tulit niinku… okei joo…


Aurora

Ootapas hetkonen


Siri

HEIIIIHEIIIIHEIII


Aurora

Rauhoittukaa niin kirjoitan sen runon


Oliver

Mutta eikös sekoilu inspiroi sekoilurunoon?


Aurora

Mutta mä otan inspiraatiota esimerkiks noista Oliverin sekoilupuheista ja omasta tunteestani sekoillessa


Oliver

Uuuuuuuu, nyt tulee hyvää sisältöä!


Oliver

Saako sen näyttää äidille ja kertoa ylpeänä että kirjoittaja on inspiroitunut mun puheesta? 😭


Aurora

No jos välttämättä haluat 😂


Siri

Odotan innolla sun runoa :D


Aurora

S e k o i l u   i l o n   t u o


Mun elämä

on sekona

Mun kaverit

on sekona


Ja sekoilu

mua ympäröi

En sitä

voi vastustaa


Se tuo

iloa elämään ja

naurun surun keskelle


Voi teitä,

jotka sekoilua vastaan ootte


Oliver

MUN LEMPIRUNO


Oliver

TOP 3 runot:

3. Auroran ensimmäinen runo täällä

2. Auroran toinen runo täällä

1. AURORAN SEKOILURUNO!


Siri

Samoilla linjoilla


Siri

MITEN SÄ OSAAT, AURORA, KUVAILLA TÄTÄ IHANAA SEKOILUN TUNNETTA NOIN HYVIN?


Vilja

Hei kaikki keksimäni hahmot


Vilja

Teillä on näköjään ollut hauskaa


Oliver

VILJA??????


Vilja

Yllätys :D


Siri

OI MAHTAVAA!


Siri

Saadaan Viljakin sekoilemaan :D


Vilja

Mä luen nopeasti tämän teidän viestiketjun…


Siri

Okei… mua pelottaa…


Oliver

Vilja ymmärtää kyllä sekoilun :D


Aurora

Vilja on tosi samanlainen kuin mä :D


Vilja

Mua ei kyllä hämmästytä enää koskaan ikinä milloinkaan mikään mitä te keksitte…


Oliver

Juuuuuuuh…


Vilja

Ja siis teidän aikomuksena oli siis tulla tänne sekoilemaan illemmalla? Ja te ootte täällä nyt “sekoilemassa illemmalla”? 😂


Oliver

Ömmmm tota…


Vilja

Ja hei Aurora, sulla oli tosi hienoja runoja!


Aurora

Kiitos! ❤️


Aarni

Ei vitsit


Aarni

Vilja täällä?


Vilja

No siltä ihan tuntuu :)


Alex (VS)

Eiiiiiiiii


Vilja

Sulta mä odotinkin tämäntyyppistä reaktiota, Alex :D


Alex (VS)

Ethä


Leo

OIKEESTI ALEX


Vilja

Ai-niin-ai-niin


Leo

Mitä…?


Vilja

Teidän ainaiset riidat, sitä vaan 😂


Leo

Noh… niin…


Emily

Toivottavasti Viljasta saa järkevää seuraa…


Leo

Ja säkö et valita meidän ainaisista riidoista?


Emily

No olin just kirjoittamassa pitkää valitusviestiä.


Leo

Jaha.


Aurora

Hei mitä musiikkia kuuntelette?


Emily

En kuuntele niinkään musiikkia, mutta jos tulee mieleen jotain rauhallista lukemiseen sopivaa, niin ehdota ihmeessä!


Vilja

Kokeilepa ambientia ;)


Leo

Yleensä rokkia… :)


Vilja

Uuuuuuuu :D


Oliver

Kuule Aurora. Tuo oli ihana kysymys! 💚 Mä kuuntelen… KAIKKEA.


Vilja

TÄYSIN SAMOILLA LINJOILLA; musiikki = 💜


Aurora

Mä tykkään sellaisesta rauhallisesta, yleensä klassisesta musiikista!


Siri

Hmmmmmmmmm… kaikkea. Aikalailla.


Vilja

JES


Oliver

JES


Vilja

MITÄ


Oliver

MITÄ


Aurora

Ööööhh…?


Aurora

No mutta hei, nyt pitää lähteä. Seuraavaan kertaan!


Oliver

Seuraavaan kertaan! Mäkin muuten joudun menemään…


Vilja

Juuh, sama…


Siri

Heihei ystäväiseni!



Siihen loppui se viestiketju 😂 Tätä oli oikeasti tosi hauska kirjoittaa, ja huomasin samalla, että mun lempihahmoiksi omissa tarinoissa sijoittuu ehdottomasti Siri, Oliver ja Essi. ;) Mitkä on teidän lempihahmot? 😅


Nomuttajoo, ENSI KERTAAN!


Kommentit

  1. Kirjoittelia27.12.22

    Mahtava idea ja hienoa sekoilua!!😂
    Ja hei, tuo oli hyvä kohta, kun sinäkin, Vilja, tulit mukaan! Puhuit omille hahmoillesi… 😅 Niin, lempihahmot olivat tietenkin Siri ja Oliver, mutta tykkäsin myös erityisesti Aurorasta ja Essistä. Kokonaisuudessaan, hauska postaus!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! <3
      Se oikeastaan tuli aika äkkiä se idea. Mä kirjoitin jostakin syystä oman nimeni siihen, ja sitten mä tajusin, että EIKÄ. Ja... tuollainen siitä tuli. :D Siri ja Oliver, jes ;D Aurora ja Essi ovat munkin mielestä aika hauskoja, ihanaa että tykkäsit heistäkin!

      Poista
  2. Aivan SUPER! 🤩😍 Tää idea oli aiiiiivaaaaaaannn mahtavanhuikea! Olis niin kivaa toteuttaa itsekin tällainen... 😂 Mä tykkäsin eniten ehkä... En tiiä. Ehkä Essi. 😅

    Tässä oli paljon kivoja persoonia, ja kiva että joukosta löytyi myös asiallisempi tapaus (Aurora) ja "ilonpilaajatyyppi" (tuo toinen Alex). 🦋

    Mä en voi sanoa tätä sun parhaimmaksi postaukseksi, koska Viimeinen naurunhelähdys ohittaa kaiken. 😉 Mutta tämän idea on aivan huikea! ❤️

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi kiiiiiiiiiiitos, Perho! <3 Heiheihei, heti alkuun: Saat tottakai tehdä samantyyppisen sun omaan blogiin, mutta voit toki mainita mistä oot idean saanut ;) Ja jep, kuten huomaa, Essi on myös mun lempihahmoissani :D
      Joo, mä tykkään kuvailla erilaisia ihmispersoonia ja kirjoittaa niiden yhteisiä keskusteluja tai seikkailuja, koska sellaistahan se on oikeassakin elämässä; ihmiset vain ovat erilaisia, ja se on mun mielestä tosi hienoa. ;)
      Okei. :D On kyllä ihana kuulla tällaista palautetta! <3

      Poista
  3. AIVAN UPEA IDEA JA MÄ OIKEESTI MEINASIN ALKAA NAURAMAAN JOISSAIN KOHISSA😂😂😂😂😂😂

    *rauhoittuu*

    Rehellisesti sanottuna tästä tuli mieleen kolme *köh köh* nimeämätöntä henkilöä ja eräs chat... Mutta silti, aivan mahtavia reploja, ja voisinko mä toteuttaa tän KK hahmoilla? Vaikka se ei kyllä ylittäis tätä lainkaan, mutta aina voi yrittää (sekoilla)😂

    ps. Oliver on paras >:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. KIITOS KIITOS KIITOS! <33

      No mä sainkin siitä inspiraatiota tähän :D Tottakai saat toteuttaa!!! Sekoileminen on mahtavaa :D

      Ps. Niin on :D

      Poista
  4. Siis tää oli superhyvä🤩 Sun pitää ehdottomasti kirjoittaa lisää tällasta. Mun lempihahmo on ehkä Oliver

    VastaaPoista

Lähetä kommentti

Hei, kommentoi ihmeessä – se tekee aina hyvän mielen oli kommentti sitten positiivinen tai negatiivinen. Jeps, negatiivista palautetta saa myös tietysti antaa, mutta toivon, että se ilmaistaisiin sitten asiallisesti ;) Kommenttejahan on tosi monenlaisia; ei pelkästään positiivisia tai negatiivisia. Se voi olla ihan vaan joku yksi sana, tai sitten pitkä, paksun kirjan pituinen kommentti, jossa kerrotaan kaikki mahdollinen tekstistä. ;) Kaikki kelpaa, ja ainahan voi myös jättää kommentoimatta. :D

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Kesä 2023 || Kuulumisia!

iltasatu

Särki taivaan