Mitä ikinä tapahtuukin


Mitä ikinä tapahtuukin

Valo vastarannalla

Katse ylös kohotettuna

Tuntuu kuin ne

ymmärtäisi mun tunteet


En mä ookkaan kuin muut

Ja ne muut sanoo joskus

joku on mennyt pieleen

mutta mä en kuuntele,

mä oon vain oma itseni


Valot revontulien,

jotain nekin sanoo

Täällä tuntuu aina että

mä olisinkin ihan normaali

eikä kukaan mua vihaisi


Rauha, kaukainen humina

jostain puiden välistä

Rannalla laiturin päästä

jäälle astun, pelon mä häädän kokonaan pois


Kaikkien katseiden

joita mä päivän aikana sain

– ihmettelevien ja

halveksuvien –

lähde on tuntematon

Miten kaikki alunperin

tapahtui

(ja missä vaiheessa

ihmisistä tuli niin

itsekkäitä ja

ennakkoluuloisia)

Mutta kun mä katson

illalla tähtiin,

mä tunnen olevani aina

hiukan lähempänä vastausta

vaikka mä tiedän

että mä oon niin

kaukana siitä

kuin on mahdollista


Joillakin oli sama määränpää,

jotkut etsi yhtä matkalle mukaan,

joillekin tärkeintä oli vaan että saa tehdä jotakin hyödyllistä

Jotkut tahtoi muuttaa maailmaa,

mutta jotkut päätyivätkin vaan istumaan

ja katsomaan kun roskasade yltyy

ja ihmiset tyytyy

ite luomaan sadetta kotisohvilla


Sen kaiken

mä tajuan nyt

tässä tilanteessa,

se tosiaan voi olla

kyse musta ja niistä

joiden takia mä joudun

joka päivä kärsiä ilman mitään


järkevää syytä


Mutta nyt mä tajuan senkin

että mulle on yks ja sama

mitä ikinä tapahtuukin,

kunhan mä saan vaan tuijottaa tähtiä

niinä yksinäisinä hetkinä

Kun aina tuntuu siltä

että ne katsoo takaisin

ja ymmärtää

etten voi sille mitään


Ja sitten voinkin ehkä pelastaa maailman


Kommentit

  1. Vilja apua, tää on TÄYDELLINEN! 💜 Ihan oikeesti, en nyt saa kaivettua tästä mitään negatiivista. Niin ihana idea ja... Ägäflnsöa joo. Tässä mun kommentti tällä kertaa :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Vilja1.3.23

      KIIIIIIIITOSSS!!! Ihana kommentti oli. <3

      Poista
  2. Olivia12.3.23

    "Jotkut tahtoi muuttaa maailmaa,
    mutta jotkut päätyivätkin vaan istumaan
    ja katsomaan kun roskasade yltyy" - ANTEEKSI MITÄ TOI ON LOISTAVA. Asfdjklmpwgsgrkhsm. Okei, mä en välttämättä muuten pitänyt tästä niin paljoa, mut arvaatko, mikä nostaa tän todelliseen arvoonsa? LUE ÄÄNEEN. Kun tän tekstin lukee ääneen, se tekee siitä NIIN paljon paremman. Eli siis mahtava. Tasaisen soljuva ja pohdiskeleva ja rauhallinen.

    VastaaPoista

Lähetä kommentti

Hei, kommentoi ihmeessä – se tekee aina hyvän mielen oli kommentti sitten positiivinen tai negatiivinen. Jeps, negatiivista palautetta saa myös tietysti antaa, mutta toivon, että se ilmaistaisiin sitten asiallisesti ;) Kommenttejahan on tosi monenlaisia; ei pelkästään positiivisia tai negatiivisia. Se voi olla ihan vaan joku yksi sana, tai sitten pitkä, paksun kirjan pituinen kommentti, jossa kerrotaan kaikki mahdollinen tekstistä. ;) Kaikki kelpaa, ja ainahan voi myös jättää kommentoimatta. :D

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Kesä 2023 || Kuulumisia!

iltasatu

Särki taivaan