Se viikko

Heii!


Tässä on teksti, joka sisältää erittäin paljon toistoa, ja jossa on varmaankin paljon huomautettavaa. Toivottavasti kuitenkin tykkäätte, ja kommenteissa on sallittua huomautella ja kertoa mielipiteensä ;)


/ /



Se viikko

Viikko sitten maanantaina joku horjutti mun itse itselleni kokoamaa maailmaa huomattavasti


Sinä päivänä mä satuin huomaamaan sen yhden, hyvin erityisen ihmisen muiden joukosta


Sinä päivänä mä ihan sattumalta päätin kiinnittää jokaiseen ohikulkijaan huomiota


Sinä päivänä se tunkeutui itse itselleni luomaan maailmaan mun päässä ja käänsi sen ylösalaisin


Sinä päivänä mä en voinut ajatella enää mitään muuta


Sinä päivänä kaikki tuntui olevan niin ihanaa


Sinä päivänä hymyilin jokaiselle sädehtivästi, ja koska oli just se päivä…

…mä en välittänyt vaikka jotkut irvistivät takaisin


***


Sinä yönä maanantain ja tiistain välissä mun aivot oli vaan sumussa, ikään kuin pakotettu ajattelemaan vaan sitä


Sinä yönä mä vaan vaihdoin koko ajan kylkeä ja hengitin syvään ja hymyilin ja välillä stressasin, että tykkääkö se edes musta


Sinä yönä mä sytytin ja sammutin mun huoneen lampun ehkä sataviiskyt kertaa ja luin kirjasta ehkä pari lausetta


Sinä yönä mä vaan ajattelin elämää ja toivoin että sen aikana mä saavuttaisin haaveeni


Sinä yönä mä en saanut unta ekaan kolmeen tuntiin, mutta koska se oli just se yö…

…mä en jaksanut välittää siitä vaan nautin elämästä


***


Sen viikon tiistaina ja keskiviikkona ei tapahtunut oikein mitään


Niinä päivinä mä kai vaan olin tosi outo ja halusin joka välitunti etsiä sen sieltä koulun pihalta


Niinä päivinä varmaan joka kerta kun mä näin sen, mun teki mieli hyppiä miten sattuu


Niinä päivinä mun kaverien epäilykset heräsi, mutta koska ne päivät oli just sen viikon tiistai ja keskiviikko…

…mä en jaksanut välittää niiden jatkuvasta kyselystä


***


Sen viikon torstaina mä nauroin paljon mun kavereiden kanssa ja kerroin mitä on meneillään


Sinä päivänä koulun jälkeen mä kirjoitin kauhean runon ja kehitin siihen vielä melodiankin


Sinä päivänä mä lauloin mun laulua enkä huomannut oven avautumista ja sitten mun äiti kuuli sen, mutta koska se oli just se torstai…

…mä vaan nauroin ja kohautin olkia


***


Sen viikon perjantai oli mun tähän mennessä lyhyen elämän paras perjantai


Sinä päivänä mä menin kysymään sen puhelinnumeroa ja se antoi sen ihan mielellään


Sinä päivänä me tutustuttiin paremmin ja kerrottiin paljon itsestämme


Sinä päivänä mä viestittelin sen kanssa ja me sovittiin että mennään seuraavana päivänä lenkille


Sinä päivänä mä vaan hymyilin koko ajan ja kerroin vanhemmille, jotka tietenkin heti alkoivat kiusoittelemaan, mutta en mä jaksanut välittää…

…koska sehän oli mun elämän paras perjantai


***


Se lauantai sen perjantain jälkeen oli mun elämän paras lauantai


Sinä päivänä mä kerroin sille sillä kävelyllä että mä tykkään siitä


Sinä päivänä se kertoi mulle että sekin tykkää musta ja me molemmat hymyiltiin


Sinä päivänä mä päästin mun itse itselleni luomaan maailmaan tunkeutuvan sisään ja mä hymyilin JATKUVASTI sielläkin


Sinä päivänä mä menin nukkumaan onnellisempana kuin koskaan, enkä mä jaksanut välittää niistä typeristä lauantain viihdeohjelmista…

…koska sehän oli se paras lauantai eikä sitä pidä mennä sellasilla pilaamaan


***


Sitä seuraavana sunnuntaina mä kerroin mun kavereille


Sinä päivänä ne soitti mulle videopuhelun ja oli iloisia mun puolesta


Sinä päivänä mä oikeastaan tajusin vasta kuinka ihana paikka tää maailma oikeesti on


Ja sinä päivänä mä tajusin mitä on se kunnon ystävyys ja että mulla on oikeita ystäviä


Sinä päivänä mä tajusin että mun elämä on oikeastaan aika tosi ihanaa


Sinä päivänä mä nauroin paljon, tavallista enemmän


Ja mikä on tärkeintä…

…sinä päivänä mä tottakai näin sitä ja jotain tosi kivaa tapahtui

Kommentit

  1. Eräs lukija...18.3.23

    Hmm, tää on taas niitä tekstejä, joista mä en osaa muodostaa järkevää kommenttia... tavallaan tää oli tosi ihana, mutta en mä tiedä. Jotkut kohdat tökki, eikä tässä tavallaan ollut mitään ihmeellistä, mutta se varmaan tekikin tästä niin hyvän! Mä en myöskään tiedä, oliko toisto hyvä juttu, koska osittain se toimi, osittain ei - mutta joka tapauksessa tää oli just sellainen hyvän mielen teksti, jota mä oikeasti jollain oudolla tavalla rakastin! 😅

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Vilja18.3.23

      Kiitos! Joo, mä ymmärrän mitä sä tarkoitat. :)

      Poista
  2. Siis tarinana ja ideana ihan huippu – vaikka totta kai vähän tavallinen. Toteutus on osittain ihan täydellistä ja vaan wow, mutta sitten jotkut kohdat mun mielestä vähän tökkivät. Oli tätä siis ihan kiva lukea, mutta ei kuitenkaan ihan mun makuun tällä kertaa 💜

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Vilja18.3.23

      Kiitti Linnea <3 Jooh, aina ei kaikki tekstit iske.

      Poista
  3. Mä ainostaan myötäilen muita tässä, mutta.. joo. Eli ihana idea. ERITTÄIN IHANA. Mutta tää teksti jotenkin tökki - jotenkin ei tuntunut luontevalta. Mä tykkään ekasta tän päivästä/kappalejutusta eniten, se on ihana 💖
    Ja tää uusi ulkoasu on jotenkin yllättävän maaginen, ihanaa vaihtelua ja kaunis toi otsakekuva vai mikä toi onkaan. 🧡

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Vilja19.3.23

      Kiitos! <3 Jep, alussa mun oli helpoin kirjoittaa, mutta sitten vähän ajan päästä se alkoi tökkimään. Sen takia ne myöhemmät saattaa olla niin ja näin. Kiitos myös ulkoasukehuista, kiva kuulla että tykkäät :)

      Poista
  4. Vikkeri21.3.23

    Hyvä, ja mielenkiintoinen. Miks ihmeessä mä en osaa kirjoittaa hyvää kommenttia? En tiiä, mutta joka tapauksessa tämä oli mahtava, vaikkei oikein mun tyylinen, mutta mä tykkäsin tästä silti. :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Vilja21.3.23

      Kiitos! <3 Ei kommenttia aina osaa muotoilla, eikä se haittaa, koska tämäkin riittää oikein hyvin :)

      Poista
  5. Olivia25.7.23

    NO EI MITÄ MISTÄ KAIKKI MUUT PUHUU MÄ RAKASTAN TÄTÄ. Yksinkertainen, mut toimii. Toisto voi olla tosi hyvä, jos sitä käyttää oikein. Ehkä tapahtumat kehittyi vähän liian lyhyessä ajassa (vaan jotain viikko?), mut ei muuta huomautettavaa :))

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Vilja25.7.23

      Oi kiitos 🩵🩵 Joo, ne tulikin aika nopeasti, sen muistan...

      Poista

Lähetä kommentti

Hei, kommentoi ihmeessä – se tekee aina hyvän mielen oli kommentti sitten positiivinen tai negatiivinen. Jeps, negatiivista palautetta saa myös tietysti antaa, mutta toivon, että se ilmaistaisiin sitten asiallisesti ;) Kommenttejahan on tosi monenlaisia; ei pelkästään positiivisia tai negatiivisia. Se voi olla ihan vaan joku yksi sana, tai sitten pitkä, paksun kirjan pituinen kommentti, jossa kerrotaan kaikki mahdollinen tekstistä. ;) Kaikki kelpaa, ja ainahan voi myös jättää kommentoimatta. :D

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Kesä 2023 || Kuulumisia!

iltasatu

Särki taivaan