Runopläjäys


Moi! 💖

Tosiaan, tässä on teille runopostaus, tarkemmin sanottuna runopläjäys, koska näitä on aika paljon :D Onhan osa tavallaan myös säetekstejä, mutta runopläjäys kuulostaa järkevämmältä kuin säetekstipläjäys tai runo- ja säetekstipläjäys.


Kyllä.


Toivottavasti nautitte ❤️‍🔥


/ /


Värähdys


Hiljaisuus on


tällä kertaa sellainen,


että sen


tuntee.


Se kietoo ympärilleen,


on vahvimmillaan juuri


silloin kun se


värähtäisi rikki


pienimmästäkin kuiskauksesta


eikä palaisi enää.


/ /


Muisto haalistuu,


pikku hiljaa hälvenee


ja katoaa maailmasta,


etkä enää muista


että se oli meidän


eikä se


saanut rikkoutua,


haalistua olemattomiin,


ei koskaan


/ / 


Kaunista, haurasta,

iskevää, synkkää


Suojella kuplassa,

pitää piilossa


Ne,

jotka voi

rikkoa sydämen

hetkessä ja


Ne,

joita pitää varoa,

mutta joita

koko ajan käytät ja


Ne,

joita löytyy jokaiselta,

joista voi muovata

jotakin kaunista


tai

karmivaa,

särkevää,

ohimenevää,

elämän muuttavaa,

pelottavaa,

itkettävää


Ne

on ne,

joista maailma koostuu

Ne,

joilla saadaan tunteet

palamaan,

kieppumaan,

nousemaan kattoon,

jotka ovat saaneet aikaan

ristiriidan,

sodat,

mutta myös rauhan


Ne on ne


Sanat


/ /


Seistä kukkulalla

Katsella maailmaa

Miettiä elämää

Kohdata ajatukset

Tajuta ettei

kaikki aina

ole niin

ilmiselvää

kuin saatat

ehkä luulla


Muistaa välillä

että kyllä tässä

maailmassa on

paljon hyvääkin


Ja kuinka kaunis

se sattuu olemaan


/ /


ei pääsyä ulos


joka paikka missä mä oon

ikinä

koskaan

milloinkaan

käynyt

niihin on jäänyt jälki


kaikki mitä mä

ikinä oon tehnyt

kokenut

katsonut

kaikki mistä

mulle on jäänyt

jonkinlainen muisto

hyvä tai huono


se on ollut mukana

yrittänyt päästä ulos

huutaen kirkuen rääkyen

se pieni olio pääni sisällä


elävä

tai ei


mä en oo kuullut sen ääntä

ennen sen koputusta

ennen sen huutojen kaikua

ennen tätä


kaikkialle

minne mä oon ikinä mennyt

se on aina jättänyt jäljen

ehkä joku jossain

on joskus elämänsä

varrella huomannut

sen jättämän

merkin

tuntenut hetken

sen kaiken mitä se on

joutunut kokemaan

ja se on taas vallannut

jonkun pään

haluamatta sitä

jäänyt vangiksi


joka paikkaan

jonne mä oon mennyt

se on myös

ja jäänyt

kasvanut


kohta maailma

on täynnä sitä

kohta kaikki

muistot syntyy

silkasta

tuskasta

päätä särkee ja

huuto käy yhä voimakkaammaksi

liian voimakkaaksi

joka paikassa

kaikuu koputus

pään sisällä kaikuu

kova paine kasvaa

maailmasta tulee tyhjiö

pään sisällä kasvaa tyhjiö


ja


KUKAAN

EI

ENÄÄ

PÄÄSE

ULOS


/ /


Kun katsoo

maailmaa

ja näkee kuinka

haurasta kaikki on,

kuinka jotkut

ovat jatkuvasti vaarassa,

tajuaa vasta

kuinka onnekas on


Kun itken

ja maailma tuntuu

kaatuvan päälle,

voin aina painautua

olkaasi vasten ja kertoa

kaikesta epäreiluudesta,

kamaluudesta


Ja sinä kuuntelet

Halaat minua,

lohdutat,

kerrot että kaikki

tulee taas olemaan

hyvin


Everything will be alright


Eikä mikään voisi olla minulle tärkeämpää


/ /


Kyynel

Lasinen ja hauras

Poskelleni tipahtaa


Sinä

Joka olit ja teit

Olet poissa

Pyyhkiytynyt

Haalistunut


Ja vasta nyt

Kun kaikki on ohi

Minä taujuan

Sen mitä merkitsit

Kommentit

  1. Viljaaaaa nää on ihan superihania! Mä en oo sanonut tätä aiemmin, mut oikeesti sä oot kehittynyt todella. ❤️‍🔥 Mä tykkäsin kaikista tosi paljon, mutta vika ehkä nappas mulle eniten. <3

    VastaaPoista
  2. Eräs lukija...14.4.23

    ÄÄÄ, MÄ ALAN KOHTA ITKEÄ TÄÄLLÄ! 😭 Nää oli vaan kaikki niin ihania, että mun sanat ei just nyt riitä. Ihania runoja, ihana postaus ja ihana sä! 💖

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Vilja14.4.23

      Voi ei voi ei voi ei voi ei <33 Ihana kommentti, niin ihana että muistan tämän varmasti aina <3 Kiitoskiitoskiitos niin paljon!

      Poista
  3. Ihania kaikki! Erityisesti mä tykkäsin tuosta ei pääsyä ulos -tekstistä. Siihen oli jotenkin niin hienosti pakkautunut sellaista upeasti kuvailtua ahdistusta - apua. Sen tunnelma tuntui tulevan tosi lähelle eli oot onnistunut huippuhyvin <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Vilja15.4.23

      Kiitos, ihana kuulla <3 Ja hyvä muuten, että otit sen tekstin esille, koska mä yritinkin tehdä siitä aikalailla just sellaisen, mitä sä kuvailit. Fantastista siis kuulla että onnistuin :D

      Poista
  4. Nää on ihania! Mä rakastan näitä. Jotenkin ne on vaan niin kauniita ja koskettavia.

    VastaaPoista
  5. Anonyymi23.4.23

    Ihania❤️❤️

    VastaaPoista
  6. Olivia2.8.23

    Eka: chilli ja nätti
    Toka: Let's fucking GOOOOOOO. Tää on tosi hyvä.
    Kolmas: Tosi kiva idea! Ehkä tähän ois voinut laittaa väleihin vielä lisää random sanoja, se ois ollut hauskaa :D
    Neljäs: Mä en pysty ajattelemaan tästä mitään muuta kuin R.E.M.:in biisiä Stand 😅
    Viides: ok nyt me puhutaan asiaa. Tiivis tunnelma, pientä mysteeriä - täydellinen.
    Kuudes: Nyt on tosi vahva tunne, että sä kirjoitit tän jonkun biisin pohjalta... Ei tän postauksen paras, mut söpö silti.
    Seitsemäs: Hmm. Tää on heikoin lenkki - ei kauheasti mitään uutta, oon lukenut jo aiemmin samanlaisia. (Btw tajuan on kirjoitettu väärin, jos haluut korjata sen :D)

    Kokonaisuutena? Mahtava, mä en jaksa ymmärtää miten sä kirjoitat näin yksinkertaisia runoja näin hyvin 😭💜

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Vilja2.8.23

      Mun tekee hyyyyyvin vahvasti mieli vastata näihin yksitellen...
      1. Kiitos :)
      2. Kiitos 😅💕
      3. Niin olisikin voinut :D Mutta kiitos <3
      4. Mä en ole koskaan kuullutkaa sellaisesta biisitä, pitää ehkä kuunnella :D
      5. Kiitos 🖤
      6. Öh... en kyllä yhtään muista mistä mä inspiroiduin 😅 Mutta kiitos! 💜
      7. Joo, siltä näyttääkin kun mä luen sen uudestaan :D Oho, joo, korjaan sen jos/kun muistan 😂

      Kiitos, mahtavaa että tykkäsit... tästä ikivanhasta postauksesta 💖

      Poista

Lähetä kommentti

Hei, kommentoi ihmeessä – se tekee aina hyvän mielen oli kommentti sitten positiivinen tai negatiivinen. Jeps, negatiivista palautetta saa myös tietysti antaa, mutta toivon, että se ilmaistaisiin sitten asiallisesti ;) Kommenttejahan on tosi monenlaisia; ei pelkästään positiivisia tai negatiivisia. Se voi olla ihan vaan joku yksi sana, tai sitten pitkä, paksun kirjan pituinen kommentti, jossa kerrotaan kaikki mahdollinen tekstistä. ;) Kaikki kelpaa, ja ainahan voi myös jättää kommentoimatta. :D

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Kesä 2023 || Kuulumisia!

iltasatu

Särki taivaan