Kyynelkukka



Kyynelkukka

"Mä en tiedä mitä mä teen nyt", sä sanoit ja hengitit syvään. "Mun elämä on mennyt ihan sekaisin, enkä mä tiedä haluanko mä enää mitään muuta kuin vaan olla sun kanssa."


Mä en osannut sanoa mitään. Pieni kyynel valahti mun toiselle poskelle, vaikka mä en edes tiennyt mikä mua nyt itketti. Sä kuitenkin pyyhit sen pois. Sanoit:

"Sulla ei oo syytä itkeä. Mun tässä pitäis maata lattialla rääkymässä ja huutamassa. Mä en vaan halua tehä niin."


"Miks? Sulla on kyllä lupa itkeä." Kohotin mun toista kulmakarvaa ja hymyilin pienesti.


"Koska sä oot siinä." Aurinko valaisi hetkellisesti sun kasvoja. "Mä en halua itkeä sun kanssa. Mä haluan estää sun kyyneleet. Mä en halua että susta tuntuu pahalta."


Mä kyllä näin, että sun kasvoilla väreili pieni, epätoivoinen ilme. Mutta se haihtui pois, kun mun kasvoille levisi hymy. Sä olit vaan niin ihana. En käsitä, miten sä olit muuttunut yhtäkkiä noin paljon edellisestä, mutta mä en välittänyt. Mulle oli ihan sama kaikki muu. Kunhan sä vain olisit ikuisesti mun elämässä – ihan sama mikä sä olit ennen.


"Mutta itkeminen kuuluu elämään", mä kuiskasin. "Sen jälkeen voi aina kohottaa katseensa ja kurkottaa kohti uutta. Itkeminen ei oo paha asia."


Sen jälkeen sun hymy oli sen hetken niin kaunis. Auringonnousu valaisi sen ja sulki samalla sun vihreät silmät ja paljasti pitkät ripset. Sä hengitit syvään ja meinasit kai sanoa jotain ihanaa. Ehkä sä olisit myöntänyt mun olevan oikeassa, mitä ikinä…


"Mutta mä oon paha", sä sanoit sen sijaan, hymy värähti rikki ja ensimmäinen kyynel tipahti poskellesi. Mä en pyyhkinyt sitä pois, vaikka teki mieli. Mä annoin sun itkeä rauhassa.


Sä menit istumaan sohvalle ja itkit. Mä tulin sun viereen ja hymyilin. Silitin sun poskea ja kuiskasin:

"Et sä oo paha. Sä olit vaan vallan sokaisema."


Me nojattiin toisiimme hetken hiljaa ja pidettiin käsistä kiinni. Kuunneltiin toistemme sydämen sykettä. Sellaista se elämä välillä oli; itkeminen ja kaikki kuului siihen. Ehkä sä huomasit sen vihdoinkin. Aina kaikki ei vaan oo täydellistä.


Vähän ajan päästä sä hengähdit ja sanoit:

"Nyt voidaan jatkaa taas normaalisti ja kurkottaa kohti uutta."


Sä silitit mun tukkaa ja hymyilit. Mä hymyilin takaisin ja sanoin:

"Sä huomasit."


"Mitä?"


Mä hymyilin sulle kujeilevasti ja nousin ylös.


"Nyt meillä on paljon mahdollisuuksia edessä. Paljon asioita, joita voidaan tehdä." Olin hetken hiljaa. "Aloitetaan vaikka siitä, että kerrotaan maailmalle, kuinka ihana sä oikeesti oot."

Kommentit

  1. Heti ekaks: ONNEAAAAAAAAAAA!!!

    VILJA APUA SÄ ET VOI OLLA NÄIN HYVÄ KIRJOITTAJA. TAI SIIS OOTHAN SÄ JA MÄ TAJUSIN SEN KYLLÄ AIKOJA SITTEN. Mutta apua, loistava teksti, rakastan. Ensinnäkin toi nimi jo on niin kaunis ja teksti on ihana, henkeäsalpaava ja kaunis. Kuvailua olisin lisännyt itse enemmän, mutta mitä hitsiä se haittaa. Tää on mun lempipostauksia, takuulla ❤️

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Vilja31.5.23

      Äähhähhh, KIITOS 💖💖💖

      Poista
  2. Eräs lukija...1.6.23

    Ouh, tää on ihana. Mä on osaa selittää, millä tavalla, mutta jotenkin yhtä aikaa surullinen ja söpö. Okei toi kuulostaa niin väärältä, mutta kun se on niin totta. Onnea! 💖

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Vilja1.6.23

      Kiitos <3 Joo, mä ymmärrän mitä sä tarkotat. Ihana kun tykkäsit! <33

      Poista
  3. Tää on ihana, jotenkin vaan... tässä oli joku juttu, joka piti mut, en mä tiedä, koukussa?, jota ilman mä en ehkä olis pitänyt tästä. Enkä mä tietenkään osaa nimetä sitä juttua... No, kuitenkin, ei mikään mun lemppariteksti, mutta jokin tosi hyvä juttu tässä oli. Sä oot hyvä kirjoittamaan. :))

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Vilja7.7.23

      Joo ymmärrän mitä sä tarkotat :D Kiitos kovasti <3

      Poista
  4. Olivia24.8.23

    Hmmmmmmm. Tää on tosi viljamainen, mut ei mun suosikkeja. Random dialoginpätkä on aina hauska, mut tää ei oo ihan tarpeeks hyvä peittämään sitä faktaa, et me ei kuitenkaan tiedetä näistä kahdesta yhtikäs mitään.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Vilja24.8.23

      Ymmärrän ymmärrän. :D

      Poista

Lähetä kommentti

Hei, kommentoi ihmeessä – se tekee aina hyvän mielen oli kommentti sitten positiivinen tai negatiivinen. Jeps, negatiivista palautetta saa myös tietysti antaa, mutta toivon, että se ilmaistaisiin sitten asiallisesti ;) Kommenttejahan on tosi monenlaisia; ei pelkästään positiivisia tai negatiivisia. Se voi olla ihan vaan joku yksi sana, tai sitten pitkä, paksun kirjan pituinen kommentti, jossa kerrotaan kaikki mahdollinen tekstistä. ;) Kaikki kelpaa, ja ainahan voi myös jättää kommentoimatta. :D

Tämän blogin suosituimmat tekstit

VA:n linkinvaihtolaiset

Kesä 2023 || Kuulumisia!

iltasatu