Musiikin inspiroimia tekstejä


Heiiiiiiiiiii 🪐


Mä kirjoitin taas “musiikin mieleen johdattamia tekstejä”, ja tällä kertaa eri biiseillä :D Okei, viime juttu tuli joulukuussa, jolloin… joo. Mun soittolista oli paaaaaaaaaaaaaljon lyhyempi. Linkki siihen joulukuun tekstiin on piilotettu johonkin näistä alkuhöpötysten sanoista, joten jos haluat lukea sen, etsi linkki :D


Palataan nykyhetkeen: tähän postaukseen. Suurin osa näistä on sellaisia, että mulle on tullut mieleen jokin muisto, ja sitä oon sitten muunnellut – mutta osa taas on muiston ja biisin idean sekoitusta ja… yksi näistä taitaa ollakin kokonaan itse biisin innoittama :D Toivottavasti tykkäät, hyviä lukuhetkiä <3


*


Portti avautuu hiljaa

uuteen maailmaan


Kun yö sulautuu iltaan

taas valmiina

heräämään


*


Hiljaa hiljaa

laskeutuu hiutaleet

vaikka huhtikuu

on jo pitkällä


Maailma silti suuri

päänsä sisällä

Laajenee

laajenee

laajenee


Mutta menneisyyden arvet

pitää pyyhkiä pois

Vuodattaa kyyneleet

niiden mukana suru pois

jatkaa


Koputus kuuluu

mutta hän ei kuule sitä

Kaikki kuuluu hiljaa

epäselvänä

kuin olisi suljettuna

mutta


Totuus iskee kovempaa

kun ajovalot syttyy

kaikki näkyy kirkkaana

kaikki kuuluu kirkkaana


Alkuun palataan

uudestaan

uudestaan

uudestaan

mutta silti pitää

jatkaa


Kunnes hän tajuaa

elämän välisoitto

ei koskaan ole liian pitkä

sillä aina voi

kiivetä kalliolle

jolle muut ovat jo päässeet


Aina silti löydät jonkun

joka odottaa

joka on vasta tulossa

joka ymmärtää


Hän palaa taas kotiin

mukana enemmän

kuin koskaan


*


Yritin pyyhkiä

muiston päältä huurretta


Jotain jota en koskaan

ollut ehkä kokenutkaan

mutta se tuli vahvempana


Vahvana

sitkeänä

sisukkaana

ei ikinä lopeta

toistamatta samaa kaavaa

päässäni


Koska

kun sen kuulee taas

ei voi lopettaa

ei voi ei voi ei voi


Voi ei


Enkä koskaan

saanut sitä muistoa

itselleni


*


Illalla kuljettiin

ja yhdessä naurettiin


Soitettiin sydämestä

Naurettiin kaikille


Ja vähän ajan päästä

mä istun

taas siinä tuolissa

illalla ja mietin

että oliko se muka tarpeeksi

mä olisin jatkanut

mä olisin nauttinut

vielä muutaman kerran


Kun valoisan yön kuu

katsoo kalpeana alas

mä tajuan miten se kaikki

on jättänyt muhun jäljen

joka ei lähde


Yhden joka määrittää

paljon

mun elämää


*


Nyt tuli yks tosi ihana kappale, josta en keksi mitään mutta haluan silti kuunnella sen, joten höpötän nyt jotain :) Olis ihana kuulla kommenteissa, miten teidän koulu on alkanut ja odotatteko jo syyslomaa :D Onko teillä uusia harrastuksia tai kavereita? Kiinnostuksen kohteita, innostuksia, outoja hurahduksia…? Kertokaa ihmeessä 💜


*


Mä tiesin

että tässä

tulee käymään näin


Mikään mitä mä kerroin

itselleni

ei ole totta


Kaikki valetta


Mutta aina voi nousta

Herätä uuteen aamuun

Voimakkaampana

Nostaa sen virneen kasvoille

joka puuttui kauan

mutta nyt se

on kauniimpi kuin koskaan


Kuiskaus on pieni

mutta herättää henkiin


*


Tänään mä heräsin

parhaaseen päivään

Nauroin peilikuvalle

tanssin itselleni


Haistatin typeryksille

ja kaaduin sohvalle

kun se kaikki oli edessä


Elämä vaan on

niin hassua

ja mä en voi muuta

kuin nauruhuutaa

Mä voisin vaikka lentää


Mä voisin hymyillä

jokaiselle

joka tulee tiellä vastaan

ja kirkua tornin huipulla


Hypätä kylmään veteen


Kaikki kuitenkin

on edessä


*


Vapaus

on se tunne

kun kaikki on tässä

ja nyt

ja huomenna

ja nyt

ja koko ajan


Ja kun kävelee pois

ja kun nauraa ääneen

ja kun katsoo ympärilleen

ja kun tajuaa

että se kaikki mitä tulee

on tässä ja nyt

käsin kosketeltavissa


Ja mä kaadun nurmikolle

ilmeilen pilville

nauran kiljuen


*


Huomaatteko muuten, kuinka erilaisia tekstejä mä kirjoitan musiikkia kuunnellessa? Niissä on jotenkin outo, tietynlainen tunnelma. Kertokaa tykkäättekö enemmän ihan normaaleista säeteksteistä vai näistä kummallisista musiikkiteksteistä! 💜

Kommentit

  1. Eka!
    Ihania! Mä en oo varma mikä on paras, koska nää kaikki on tosi hyviä. 💜👍🏻😊
    Mun koulu on alkanut hyvin ja TOTTAKAI MÄ ODOTAN SYYSLOMAA! 😂 Siihen on enää viis tai kuus viikkoa. 😂 Ja siis muuten menee hyvin paitsi että mulla ei nykyään tunnu olevan alkaa mihinkään. Tai siis partio vie aikaa monta tuntia viikossa ku pitää suunnitella kaikkea.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Vilja8.9.23

      Kiitos! 🥰 Ja ihanaa että sun koulu on alkanut hyvin :) Hahaaah, mäkin odotan syyslomaa mutta haluan nauttia myös arjesta :D Ja joo, ymmärrän myös ton että aikaa on vähän :| Toivottavasti sä löydät jonkun keinon tehdä muitakin juttuja 🩵

      Poista
  2. Nää on tosi ihania, ja jotenki kaikista levittyy samanlainen tunnelma🥰
    Mun koulu on alkanu ihan kivasti ja tavallaan yks uus kaveri/ystävä ja pari uutta tuttua liikkaryhmästä😄
    Muuten mietin, et saisinko tehä tämmösen postauksen ku ei oo inspiraatiota, mut jotenki tää idea on tosi kiva :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Vilja9.9.23

      Heii ihanaa että säkin taas kommentoit <3 Kiitos! 🩵 Ja ihanaa että sun koulu on alkanut hyvin ja sulla on uusi kaveri :) Tietysti saat, mutta mainitse vaikka Linnea alkuhöpötyksissä myös, koska hänkin on tehnyt tällaisen postauksenennen mua :)

      Poista
  3. Kirjoittelija9.9.23

    Jep, huomasin näissä musiikkia kuunnellessa kirjoitetuissa on tietynlaisen eron normaaleihin säeteksteihin verrattuna, ja musta ne kummatkin on aika kivoja. :) Mulle jäi erityisesti mieleen ainakin tuo ensimmäinen, se on jotenkin kaunis.💜 Myös toisiksi viimeinen on jotenkin hauska.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Vilja9.9.23

      Kiitos! 💜 Jeps, näissä on tietty tunnelma, hyvä ettei se kuitenkaan häiritse sua :D Kiva että tykkäsit <3

      Poista
  4. Löysin alkuteksteissä piilotetun linkin olenko nyt hyvin viisas ihminen :)) Ekan tekstin kaks ekaa riviä, vau, rakastan. JA APUA TOI TOINEN… Vilja, mä olen hyvin kateellinen sulle, miten kukaan voi olla näin hyvä kirjoittamaan?? Ihana, jotenkin vaan niin rytmikäs ja sopivan vaikeaselkoinen (?) ja ihana. Kolmannesta en ehkä niin tykännyt, jotenkin ei vaan yhtä hyvä kuin muut. Neljännen alku oli loistava, loppu ihan okei. Viidenteen vastaus, kuuluu tosi hyvää, jos ei oteta lukuun yhtä asiaa, josta en oo valmis puhumaan, mutta jonka takia ei oikeesti kuulu hyvää. Siltikin, oon täysin hurahtanut musiikkiin, OLIN MUN TOISEN LEMPILAULAJAN KEIKALLA YKS PÄIVÄ ÄÄÄ, nyt on syysloma ja oon mun isovanhemmilla yhdessä ihanassa pienessä kunnassa, kokeet on mennyt hyvin ja mulla on neljä uutta kaveria <33 Kuudes… hmmmm. Okei, nyt mä luin sen uudestaan, ja UPEA. Iik ihana vaan. Sen jälkeinen eli seitsemäs MÄ RAKASTAN SITÄ. Yksinkertaisesti rakastan. Ja viimeinen myös apuaaaa ihana. Kaikki sanat ei ehkä toimi, mutta kokonaisuus kylläkylläkyllä.

    Lopputulema: aivan ihana postaus <333

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Anni kiitos ääääää 🤎🤎🤎 Ihana kommentti <33
      Ensinnäkin, kyllä, olet viisas ihminen kun löysit sen linkin :D Ja siis miten sä voit olla kateellinen mulle? 😂😭 Sähän olet ihan supertaitava kirjoittaja D: Hmm mikähän se kolmas edes oli.. Ainiin tuo, joo se oli ehkä vähän sellanen välijuttu
      Sitten ihanaa että sulle kuuluu hyvää <33 Ja mikä se juttu ikinä onkin, mä toivotan sulle tsemppiä 💙 Ja wau, minkä laulajan? :D Mahtavaa että oot päässyt sen keikalle, mäkin haluisin jollekin 😭 Ihanaa että sulla on uusia kavereita <3
      Kiitos, KIITOS 🩵🩵🩵 ja kiiitooss 💕

      Ja kiitos vielä kommentista :D <3

      Poista

Lähetä kommentti

Hei, kommentoi ihmeessä – se tekee aina hyvän mielen oli kommentti sitten positiivinen tai negatiivinen. Jeps, negatiivista palautetta saa myös tietysti antaa, mutta toivon, että se ilmaistaisiin sitten asiallisesti ;) Kommenttejahan on tosi monenlaisia; ei pelkästään positiivisia tai negatiivisia. Se voi olla ihan vaan joku yksi sana, tai sitten pitkä, paksun kirjan pituinen kommentti, jossa kerrotaan kaikki mahdollinen tekstistä. ;) Kaikki kelpaa, ja ainahan voi myös jättää kommentoimatta. :D

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Kesä 2023 || Kuulumisia!

iltasatu

Särki taivaan